Jak snížit cholesterol bez léků? Změnou životního stylu!

jak snížit hladinu cholesterolu
zdroj: pixabay.com

Zvýšenou hladinou cholesterolu trpí až 70 % české populace. Cholesterol je velký strašák, protože jeho zvýšená hladina nepříznivě působí na celkový zdravotní stav. Bohužel ho sami na sobě většinou nepoznáme (až 40 % lidí netuší, jaký cholesterol má). Jak se vysokému cholesterolu vyvarovat a jak ho snížit? Bez změn ve vašem jídelníčku to pravděpodobně nepůjde.

Jak snížit cholesterol bez pomoci lékařů?

Pravděpodobně nikdo nechce užívat léky na vysoký cholesterol. Jak snížit cholesterol jednou provždy a vyvarovat se další návštěvě lékaře?

  • Cholesterol významně ovlivňuje skladba jídelníčku. Ve vašem jídelníčku by neměly chybět potraviny bohaté na omega-3 a omega-6 mastné kyseliny nebo dostatečné množství vlákniny.
  • Začněte se více hýbat. Když to jde, choďte pěšky. Pravidelně sportujte. Můžete začít cvičit ve fitness centru, doma na podložce, běhat, jezdit na kole nebo třeba na kolečkových bruslích. To alespoň třikrát do týdne.
  • Vyhýbejte se stresovým situacím. I stres totiž stojí za vysokou hladinou cholesterolu.

Zdravý a vyvážený jídelníček je prvním krokem k úspěchu

Obecně se při zvýšené hladině cholesterolu radí omezit příjem živočišných tuků a místo nich zařadit tuky rostlinné. Určitě nedoporučujeme obecně vyřadit všechny tučné potraviny, protože naše tělo tuky potřebuje – rozpouští se v nich některé vitamíny a jsou bohaté na esenciální mastné kyseliny.

Jak snížit cholesterol? Snižte konzumaci uzenin z červeného masa, u drůbežího masa nejezte kůži. Omezte také tučné mléčné výrobky (smetany, sýry, máslo). Rozhodně se vyhněte i smaženým pokrmům, bílému pečivu a omezte sladkosti, které jsou bohaté na cukry a živočišné tuky. I cukr má totiž na cholesterol neblahý vliv, protože přispívá k nadváze a obezitě.

Vašemu jídelníčku naopak prospějí ryby a libové maso. Na jeden den v týdnu se i tak ale doporučuje maso zcela vyřadit. Místo něj si uvařte třeba čočku, fazole nebo cizrnu.

Nezapomínejte ani na dostatek čerstvé zeleniny či na celozrnné pečivo, které poslouží jako dobrý zdroj vlákniny.

Chcete rychle snížit cholesterol? Pak vyzkoušejte naše recepty