5 tipů pro zdravé hubnutí

zdravé hubnutí
zdroj: pixabay.com

V aktuálním článku jsme pro vás připravili pět tipů na to, jak konečně zhubnout a účinně shodit přebytečné kilogramy. Na hubnutí byste se neměli dívat jako na krátkodobou a drastickou dietu. Vyplatí se celkově změnit svůj životní styl a pohled na stravování. Zdravou stravu potom budete vnímat jako součást svého života, jelikož se s ní budete cítit lépe.

Jezte malé porce šestkrát denně

Pokud se snažíte upravit svůj jídelníček, vsaďte na malé porce. Ideálně jezte pětkrát až sedmkrát denně. Dopřejte si bohatou snídani, vydatný oběd a lehkou večeři. Mezi hlavními chody během dne zařaďte ještě dvě svačinky a můžete si dát i druhou večeři, pokud máte před spaním malý hlad nebo chuť.

Dodejte tělu bílkoviny

Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem našeho těla a bez nich zkrátka nezhubnete. Doporučená denní dávka bílkovin se pohybuje od 1 do 2 gramů na 1 kilogram vaší hmotnosti. Jestliže se během dne příliš nehýbete, stačí vám bílkovin méně. Pokud aktivně sportujete, tak jejich dostatečné množství určitě nezanedbávejte. Najdete je v mase, mléčných výrobcích, vejcích, luštěninách nebo třeba v tofu.

Nebojte se kvalitních sacharidů

Ani sacharidy by neměly chybět ve vašem jídelníčku. Stačí jich však omezené množství. Každý si individuálně musí vyzkoušet, kolik jeho tělo potřebuje sacharidů. Ideální je jejich konzumace ve větším množství při snídani a k obědu. Nacházejí se ve většině příloh – v rýži, těstovinách, bramborách nebo v pečivu. Důležité jsou též sacharidy z ovoce a ze zeleniny. Ty obsahují i jednoduché cukry pro rychlé doplnění energie a nezbytné vitamíny.

Hýbejte se

Pro hubnutí obvykle nestačí se pouze zdravě stravovat, ale je dobré se i hýbat. Najděte si proto cvičení, které vás bude bavit a to provozujte alespoň třikrát týdně. Můžete zajít do posilovny, jít si zaběhat, vyrazit na procházku do přírody nebo sednout na kolo. Uvidíte, že s pohybem se budete cítit mnohem lépe.

Navštivte výživového poradce

Pokud chcete shodit přebytečná kila a nevíte si se svým jídelníčkem rady, vyplatí se návštěva výživového poradce. S ním snadno dosáhnete kýžených výsledků. Výživový poradce vám pomůže stanovit si reálné cíle, umí motivovat a budete si s ním lépe hlídat výsledky. Protože když poradce nemáte a stravu si plánujete sami, snadno zase sklouznete k nevhodným stravovacím návykům.