Zdravé bramboráky jako od babičky

zdravé bramboráky
Křupavé a zdravé bramboráčky jako z babiččiny plotny

Tradičně připravované bramboráky jsou tučné a mastné, nehodí se do zdravého či redukčního jídelníčku. Pokud na ně máte i přesto chuť, připravte si naše zdravé bramboráky, které jsou lehké a celkem dietní. Pečou se na pánvi bez oleje (připravit je můžete též v troubě) a jsou ideální přílohou k masu i k zelenině. Po našem receptu vám žádné trávící potíže nehrozí.

Počet porcí: 2 porce
Náročnost: snadné
Doba přípravy: 30 minut

Na zdravé bramboráky budeme potřebovat

500 g brambor
1 vejce
2 lžíce pšeničné celozrnné mouky
2 stroužky česneku
čerstvou nebo sušenou majoránku
řepkový olej
sůl, pepř

Postup přípravy

  • Syrové brambory nastrouháme půl na půl nahrubo/najemno.
  • Poté nastrouhané brambory rukama počkáme, aby z nich vytekla přebytečná tekutina.
  • Přidáme mouku, celé vejce, prolisovaný česnek, lžíci sušené majoránky, sůl a pepř. Do bramboráků můžeme přidat také uzeninu.
  • Vše pečlivě promícháme.
  • Těsto nabíráme lžící a dáváme ho na nepřilnavou pánev lehce potřenou rostlinným olejem.
  • Na pánvi vytvarujeme co nejtenčí bramborák, který z obou stran dobře opečeme.
  • Konzumujeme teplé i studené, například s nastrouhanou nivou nebo s masovou směsí.
  • Dobrou chuť 🙂