Konečně hubnu! A přitom se cítím skvěle

zdroj: pixabay.com

Jste nespokojeni s tím jak vypadáte? Pak máte jistě dost silnou motivaci k tomu, abyste začali konečně hubnout. Nevíte jak na to? Hubnutí je relativně jednoduché za předpokladu, že zvolíte správný postup. První, co vás napadne, je určitě dieta. Ale kdepak, tudy cesta nevede. Je pravda, že při ní půjdou kila dolů, ale až se vrátíte ke svým původním stravovacím návykům, nebudete se stačit divit, jak rychle opět přiberete. A hladovka? Na tu rovnou zapomeňte, můžete si přivodit dalekosáhlé zdravotní problémy. Takže co vlastně funguje? Odpověď je snadná, pomůže vám jen celková změna životní stylu, kdy zhubnete natrvalo a jednou provždy. A o to vám přece jde především. Nebo ne? Musíte změnit svůj dosavadní způsob života, propojit pohybovou aktivitu s dostatečným odpočinkem a hlavně změnit svůj dosavadní jídelníček. Jenom tak budete plni elánu a životní energie, a věřte, že na tom nic těžkého není.

Hubněte pomalu, ale jistě

Od hubnutí nemůžete očekávat zázraky za jeden den. Silná motivace a odhodlání vás po malých krocích dovedou postupně k vytouženému cíli. Není možné, ani rozumné během týdne shodit dvacet kilo, ale pár kilogramů z vaší hmotnosti určitě ubude. Na začátku hubnutí je dobré si pomoci úpravou jídelníčku, která výrazným způsobem podpoří vaši snahu o hubnutí. Zkuste hubnutí bez pečiva, budete více konzumovat bílkoviny a tuky a množství sacharidů omezíte jen na nezbytné minimum. Při takovém způsobu stravování dojde ve vašem těle k metabolickým změnám, při nichž organismus začne čerpat energii z uložených tukových zásob a vy budete jednoduše hubnout. Propočítat si každodenní správný poměr jednotlivých živin není vůbec jednoduché, s tím vám pomůže jedině nutriční poradce. A nebo si můžete pořídit rovnou hotová jídla v instantní formě, zařadit je do jídelníčku v podobě svačiny, obědu či večeře, a kromě toho si dopřát svoji běžnou stravu. Nebudete hladovět a vaše tělo nebude postrádat důležité živiny. Obávaný jo-jo efekt tak nemá žádnou šanci.

Na snídani si dejte záležet

Ne nadarmo se říká, že snídaně je základ. Něco na tom opravdu je, neboť správná snídaně může ovlivnit vaše stravování po zbývající část dne. Chcete-li hubnout, pak je pro vás zdravá snídaně více než důležitá, nesmíte ji vynechat. Hned po ránu je dobré rozproudit metabolismus na plné obrátky. K tomu stačí například sklenice teplé vody s citronem. Nasnídejte se v klidu, bez stresu, přibližně hodinu po probuzení. Dejte si cokoliv, na co máte chuť. Nejsou jen cereální kaše, semínka, oříšky, jogurty, ale zvolit můžete také vejce, sýr, šunku. Vždy snídani doplňte ovocem nebo zeleninou. Celkově by měla obsáhnout asi 20 % vašeho denního energetického příjmu. Správně zvolenou snídaní budete mít energii na celé dopoledne a nebudou vás doprovázet nepřekonatelné chutě na sladké.

Dostatek tekutin podporuje hubnutí

Při hubnutí nesmíte zapomínat na dostatečný pitný režim. Díky tekutinám tělo rychleji spaluje a pokud se napijete před jídlem, sníte toho méně. Ideální je pít obyčejnou neperlivou vodu v průběhu celého dne. Ovšem pochutnat si lze i na kvalitním zeleném čaji, který výrazným způsobem přispívá k hubnutí. Pokud máte rádi různá smoothie nebo polévky, tekutiny v nich obsažené se také počítají. A nenechte se zmást jen pocitem žízně. Zvláště v zimě je tělo daleko více náchylnější k dehydrataci než v létě. Jen dejte pozor na různé limonády a minerálky, často obsahují neskutečné množství cukru.

Hubnutí není žádná věda, jen se k němu musíte odhodlat a s úsměvem přijmout nové změny v životě. Jestliže se však vaše snaha míjí účinkem, neváhejte obrátit se na odborníky. Nutriční poradce je tu pro vás, společně s ním naleznete příčinu problému, podpoří vás a vy konečně budete spokojeni sami se sebou.